Låt mig sova under din vinge.

Känner faktiskt inte för att skriva, men måste göra det ändå. Jag vet med mig att jag behöver det.
Lite småkonstig känsla, men jag litar på den.

Senaste två veckorna har jag befunnit mig i en riktigt, riktigt hemsk period. En sån där period när man bara vill komma undan och låsa in sig någonstans och göra ingenting, för att undvika att saker blir mer fel än vad de redan är. För att få vila ut medans man väntar på att livet ska ordna upp sig framför en, så man slipper stå där sedan med en massa hårt knutna knutar att lösa upp innan man fortsätter. Jag menar inte att man inte vill möta problemen, som alldeles säkert kommer finnas därframme. Nej, det menar jag inte. Jag menar mer att man vill låta saker och ting lugna ner sig, innan man tar tag i dem. Åh, det är så svårt att förklara...
Man vill försvinna för ett tag, för att sedan vakna upp i det bättre.
Mera tid. Mera tid att tänka efter och hinna ta det där extra andetaget som är så viktigt.

Men det går inte.

För livet funkar inte så. Ingenting väntar på dig. Om du faller måste du själv ta ansvar för att ställa dig upp och springa ikapp det som passerat dig. Bäst att försöka hålla sig kvar på benen och hålla blicken fäst lång där borta dit man ska. Precis som man får lära sig att göra när man åker skridskor.

Men allting faller. Förr eller senare faller allt. Det har Jonas Gardell lärt mig.


När allting bara rasar och jag inte orkar mer, när jag upptäcker att jag inte har någonstans att ta vägen, det är då jag önskar att jag hade någon att gömma mig hos. Någon som värmer mig och lägger en hand över mina ögon så att jag slipper såras av verkligheten.
Men det är inget annat än en avlägsen dröm som bestämt utplånas av den smärtsamma verkligheten, som när man blåser ut ett stearinljus och lämnar endast röken kvar.
Och den röken lever jag på.

Julia frågade efter sin Romeo.
Jag frågar efter min Wonderwall.


Det är så mycket jag skulle vilja skriva, så mycket jag skulle vilja förklara. Men jag kan inte. Förlåt, men det är bara jag.
I den här världen, så full av överskattelse, är jag inte mer än ett dammkorn som befinner sig utanför skrivbordslampans ljus i det stumma mörkret.

Kommentarer
Postat av: Julia (mental)

Alltså. Jag vet att du redan vet att du skriver bra men. Åh. Jag bara satt och gapade när jag läste typ, det är så fint. Och jag vill så gärna att du ska vara glad, eller må bra åtminstone. För jag tycker en massa massa om dig. Du förtjänar massa bra. Jag saknar dig.. .__. *kram*

2006-10-23 @ 21:31:20
Postat av: Uttern

Usch, fy vad du skriver underbart och allt blir så jävla självklart när du skriver det. Det förklarar verkligen hur man känner och personligen hade jag velat kunna skriva en sådan text.

Men, du vet om att du alltid kan ringa va?
Och att du är riktigt jävla bra?
Och att jag tycker om dig en massa?
Och sen så saknar jag dig så att det gör ont i hela mig. *krama*

Postat av: Henrik

Du skriver lite likt Jonas Gardell :)
Vet du, hans böcker har sålt bra.

2006-10-25 @ 20:40:58
Postat av: Josefine

Well, I'm gonna paint my picture
Paint myself in blue and red and black and gray
All of the beautiful colors are very, very meaningful
Yeah, well, you know gray is my favorite color
I felt so symbolic yesterday
If I knew Picasso
I would buy myself a gray guitar and play

Jag tänker på dig när det regnar.

2006-10-26 @ 20:10:28
URL: http://rebelrebel.blogg.se/rebel
Postat av: Steffe-EMO-CP

Du är en sjukt underbar människa, en alldeles speciell liten Låpa. Trots att du kanske inte ser mycket ut för världen vid en första anblick (likt de flesta människor) finns där en människa större än de flesta. Du måste bara hitta ditt lilla ljus, din lilla fackla, som kan leda dig ut ur tunneln och tillbaka in i ljuset. Du, liksom jag, vet att det där ljuset finns där borta, även om det kanske inte verkar så. Jag vet dessutom att du är stark nog att orka fram dit, och jag vet även att jag ska hjälpa dig allt vad jag kan bara du låter mig göra det. Anytime.

Kom ihåg det: du är helt fenomenal. Du är stark. Du klarar dig bara du har viljan. *übercram*


Förresten, jag måste bara påpeka att det var väldigt bra skrivet. Bara för sakens skull. (:

2006-10-26 @ 22:27:02
URL: http://steffeleffe.blogg.se
Postat av: Anna (pappelin)

Du. *lägga händer för ögon*
Jag vet att jag inte varit världens bästa vän på sistone. Det är tråkigt, jag ångrar mig lite, och jag vill inte ens skylla på att jag varit upptagen.
Jag hade kunnat ge dig alla komplimanger i världen. Men varför det? Du behöver inte dem, faktiskt.
You're much too good.
Men om vi nu ser till detta. Jag bryr mig. Jag gör det, även om det inte ser ut så på ytan, jag bryr mig så in i helvete. Kärlek på dig.

2006-10-27 @ 11:20:35
URL: http://flicka92.blogg.se
Postat av: Loppan

Ni är verkligen... bäst helt enkelt. Och jag är så jävla glad att jag har er att det inte går att beskriva.
Vad vore jag utan era andetag?

2006-10-27 @ 18:28:50

Shoot me!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback