En inbillad kontrast mot en grå värld.

Har inte bloggat på väldigt länge nu.

När jag väl börjar på något så blir jag avbruten och är tvungen att sluta mitt i. Lämnar texten ofullständig.
Jag hatar att börja skriva på nytt på ofullständiga texter som handlar om känslor och sinnesintryck från en viss dag. En dag som redan är över. Ett bäst-föredatum som gått ut.
Det blir liksom... fel.



Det känns som om jag är fångad mitt i något stort, grått landskap som är halvt verkligt, halvt overkligt. Nästan som om jag vore fångad i mig själv. För tillfället trivs jag väldigt bra med det. Det är då jag verkligen kan drömma mig bort. För i den här halvt overkliga men ändå så verkliga världen blir allt och inget en dröm.
Sånt är smärtsamt men samtidigt så underbart att det inte kan beskrivas.

Undrar om någon annan också upplevt precis det där.
Man får samma känsla när man tar en promenad genom stan mitt i natten, och när man släcker alla ljus hemma samtidigt som man vrider upp musiken på högsta volym.

Det är känslan av att drunka i sig själv. Man är något av det verkliga i den halvt overkliga världen. Man är något av det som inte är grått.

Jag är som en liten samling färg i en grå värld. Inga äckligt glada och skrikiga färger, nej. Bara som en  behaglig kontrast till den annars så gråa och dimmiga omgivningen.

En kontrast.

Jag gillar att ha känslan av att vara en kontrast, även fast jag vet att det antagligen bara är något jag inbillar mig.
Men sålänge den tanken får mig att må bra tänker jag inte göra något försök att utplåna den.



Var på Håkan på Gröna Lund i fredags med Elina, Paula, Anton och några till. Han var verkligen überbra, bättre än när jag såg honom förra gången. Vilket iofs var för 4 år sen, men jaja. Det var en upplevelse att minnas och glädjas över länge  <3



I am thinking of you
I'ts a nice way, I think
To wake up with you
A nice way
I'm separated from you
<3


Kommentarer
Postat av: Julia (mental)

Åh, vet du, jag förstår precis vad du menar. Shit vad bra du skriver. Vilken vacker förklaring.
Att bara drunkna i sig själv, när allt känns sådär grått. Åh, härliga känsla.
Du är en kontrast Loppan, du är väldigt speciell. Du är väldigt bra.
Jag saknar dig.

Postat av: Sami

Är det okej om jag jämför dig med Henrik?
Du är så lik honom på väldigt många sett att det inte finns, även om ag inte känner någon av er särskillt bra så känner jag ändå att ni är grymt lika varandra.
Era bloggar är mer dikter än vad det är bloggar.

Oerhört underbart att läsa!

2006-09-05 @ 21:25:17
Postat av: Henrik

åå Jim :)

Att du jämför mina halvtaskiga försök att beskriva känslor och intryck med det här är så snällt :) Tack.

Och Lina, sluta aldrig skriva

2006-09-09 @ 00:03:07
Postat av: Loppan

Eh.
Och jag som tog det Jim sa som en überkomplimang ^^

2006-09-09 @ 08:46:56

Shoot me!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback