Hur julen dog.

Nej fyfan.
Måste sluta posta en massa onödigt skit, det här är tredje gången idag.

Folk snackar om julstämning, om att de längtar tills julen verkligen infinner sig och blabla. Och jag vill bara be dem hålla käften.
Jag hatar julen numer, förra året förstörde nog min positiva syn på den för gott. Allt var skit och helvete och vi hade inget internet, jag levde inte ens riktigt utan gick bara runt och existerade. Jag fick inte göra någonting jag ville utan var bara tvungen att följa med på en massa skit. Mina föräldrar hade dåligt om pengar så julklappar blev det knappt några. Det närmaste julgran vi kom var lite glitter på yuccapalmen.
Okej, det där med julklappar är väl mest ytligt tänker ni, det är inte det som är viktigast. Nej, det tycker inte jag heller. Men ja, vad fick jag? Istället för en iPod eller en kamera som jag hade blivit lovad så fick jag typ en bh och en pyjamas och nån plastfigur föreställande Kurt Cobain.
Visst, folk kan tycka att jag gnäller men det var faktiskt inte speciellt kul.

Sen att åka hem och äta hos min mormor och morfar på julafton, bara min mamma och min bror och jag. Pappa var inte riktigt välkommen.
Allting var bara så fel.

Det enda som gjorde julafton till något var att Pikaboo ringde på kvällen.
Tror aldrig att jag blivit så lättad i hela mitt liv. Vet inte om jag verkligen fick förklarat för henne hur mycket det betydde.
Pika, snälla. Ring mig detta året med? :)

Nej, julen kan verkligen ta sig. Jag har José González och förhoppningsvis någon som kan finnas där och ställa upp som klagomur, någon som kan svara mig så att jag vet att jag inte är helt ensam.
Resten av skiten vill jag inte veta av.

Kommentarer
Postat av: Cronkelikronk

Gillar inte heller julen, så jag ska jobba då ^^

2007-12-03 @ 04:01:12
Postat av: Linnéa

Självklart kan jag ringa i år igen. Me no lieks christmas either. ^.^

2007-12-03 @ 06:19:56
Postat av: Soph

Fira jul med mig/oss. -insert piltre-

Postat av: Rojk

Jag ska göra Linnéa så upptagen så att hon inte har tid att ringa :O

2007-12-05 @ 16:59:09
URL: http://rojkslife.blogg.se
Postat av: L

Rojk: Då slår jag dig. Hårt.

2007-12-05 @ 17:44:56

Shoot me!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback