Göteborgshimmel.






Råkade få upp mappen med bilder från när jag var i Göteborg i april, när Henrik fyllde år.
Jag älskar Göteborg, jag älskar Varberg.
Jag älskar att åka tåg och jag älskar att bryta solen när jag fotar.
Jag älskar solnedgångar med starka färger bortom broar.
Fin himmel fastnar i kameran och tas med tillbaka hem.
En Göteborgshimmel, på mitt sätt.

Underbara människor, en dialekt som gör mig knäsvag.
Göteborg nästan... talar till mig, genom spårvagnarna och gatstenarna och vattnet som tycks synas överallt. Vatten finns i Stockholm också, mycket, men... inte alls på samma sätt. Göteborgsvattnet är lugnare.

En stad någonstans bortom.
Charmen personifierad.

Kommentarer
Postat av: L

(om folk av någon anledning skulle undra så kan jag tillägga att den sista bilden föreställer min bror)

2007-07-05 @ 21:07:54
Postat av: henrik

*sakna*

2007-07-07 @ 17:25:30
Postat av: FIlip

Låter som att det kan bli en flytt till Gbg för dig i framtiden :P



Rippe @ HP :)

2008-12-25 @ 23:14:20

Shoot me!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback