Run.

Breathe in, breathe out.
Ut med gammal luft, in med ny.
Andningen, fokusera på andningen.

Fuktig luft drar in från havet, och ersätts snart med ännu fuktigare luft.
Vattendroppar formas och fastnar på mina ögonfransar, och då kommer regnet.

Hjärtat slår och jag hör blodet pulsera genom huvudet.
Det dröjer inte länge förräns mitt hår är genomblött, mitt ansikte blankt av regnvatten och det droppar från min haka. Plötsligt tar låten slut och innan nästa sätter igång hinner jag höra på min andning hur trött jag verkligen är.

Fortsätt springa bara, vila kan du göra senare.
Andningen för fan, fokusera på andningen.

En stock ligger på stigen och jag hoppar över den med förvånadsvärd spänst, med tanke på att jag befinner mig på gränsen av fysisk utmattning.

Där. Målet.
Ben som bly och krafter som lämnar mig. Varenda muskel skriker efter syre men det är bara några hundra meter kvar nu.

Andningenandningenandningen.
Vila kan du göra när du är död, då finns det gott om tid.


Kommentarer

Shoot me!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback