Kaos och livsviktiga plastbitar.

Städade lite idag. Flyttade möbler och packade upp saker som jag trodde skulle varit uppackade ages ago.
Jag trodde faktiskt inte att jag skulle vara så vek, jag trodde att jag skulle skynda mig att packa upp allt såfort vi flyttat. Men icke.

Jag måste sluta överskatta mig själv.

Skulle flytta en sån där cd-pelade i trä (ser ut som en skitsmal bokhylla ungefär) bara ett par centimeter närmre väggen, och så sa det pang och smattersmattersmatter.

Jag hann precis dra efter andan och blunda.
Mina Kentskivor.

Jag hade uppskattat avståndet in till väggen rent åt helvete, så nästan allt i hyllan (skivor, det vill säga) ramlade ut på mig och tog sedan i golvet.
Nej! Nejnejnej! Inte Kentskivorna för allt i världen, vadsomhelst men inte dem!

Du & Jag Döden-skivfodralet gick sönder totalt. Det låg små bitar från det nästan överallt på det nydammsugna golvet. Hagnesta Hill-fodralet sitter ihop men skivan sitter liksom inte fast innuti det. Isola-fodralet ramlade isär men jag lyckades sätta ihop det igen. Inte vågat kolla själva skivorna än men jag tror inte att de tog någon skada.

Varför bara Kentskivorna? Inga andra ramlade ut.

När jag satt där på golvet och såg på det lilla kaoset som uppkommit där växte kaoset i mitt huvud.
Hade nära till gråten men lyckades låta bli. Hämtade dammsugaren för andra gången och avlägsnade spillrorna. Usch, vad det gjorde ont.

"Det måste finnas något annat i livet som betyder något än en plastbit med lite musik på."
Så sa Markus Mustonen i en intervju i samband med släppet av Du & Jag Döden.
Dom orden gick på repeat i min hjärna när jag stod där med dammsugaren, och tårarna bestämt försökte smyga sig på.

Ja, det finns annat som betyder något i livet än en plastbit med musik på.
Men livet skulle ändå inte betyda något om plastbiten med musik inte fanns där.

Kommentarer
Postat av: Helena

samma sak hände mig förut med mina coldplay-skivor. det är hemskt:/


Shoot me!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback