Slå mig.

Jag har hållt mig för mig själv en så lång period nu att jag inte ser något i att träffa folk längre.
Ensamheten har blivit min närmaste vän igen och jag hatar den mer än någonsin.

När jag tänker på allt jag ångrar att jag gjorde får det mig att må illa.
När jag tänker på att jag ångrar att jag inte gjorde får det mig att bara vilja spy.

Jag hatar allt jag är, allt jag inte är och allt jag så gärna skulle vilja vara.
Drömmare som jag är har jag alltid flytt verkligheten i tid och otid, och nu orkar jag inte komma tillbaka. Orkar inte öppna ögonen för nuet. Det hela håller på att ta över och förstöra hela min framtid men jag kan inte sluta. Verkligheten har sprungit förbi mig och bättrat på sitt försprång så länge nu, och klen som jag blivit av allt det som hänt orkar jag inte springa ifatt.
Dagdrömmarna ville dränka mig och rätt som det var upptäckte jag att jag utvecklat gälar.

Ge mig en käftsmäll och dra upp mig ovanför ytan igen.



Jag vet att jag lovade mig själv att skärpa mig.
Jag vet att jag misslyckades.
Jag vet att jag är dömd att misslyckas men jag vill inte inse det.

Sparka omkull mig då! Då har jag åtminstonde någon att skylla på när jag faller.

Kommentarer
Postat av: Soph

Nu är det bara att ta på sig elefantbyxorna och va' som en människa!

Postat av: Anna

Du kan ju pröva att snegla lite på verkligheten. Funkar den inte kan du åka till köpenhamn och kravalla bort livet ett tag, och bli militant vänster. Vad sägs om det? :-D

Postat av: Rojk

Du skulle ha kommit i lördags :/

2007-03-06 @ 00:12:55
URL: http://rojkslife.blogg.se
Postat av: Fanny

slå mig med!

2007-03-09 @ 22:50:24
URL: http://fannyzellman.blogg.se

Shoot me!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback