Några tusendelar Denivit.

Okej, i onsdags avslutade vi O-kursen i foto, så jag lägger upp några av bilderna jag tagit under kursens gång.




Uppgift: Stor bländare och kort skärpedjup
Cecilia.

Emma.




Uppgift: Liten bländare och långt skärpedjup





Uppgift: Tema kärlek, 50 mm





Uppgift: Reklamfotografering med ljusbord





Uppgift: Lärare sjuk, jag och Emma drog till Rinkeby



Uppgift: Göra om bild till svartvit och sånt




Lolz, denna bjuder jag på.



Innan vi tog de 'riktiga' bilderna på ett visst ställe, tog vi först en bild där den som skulle agera modell höll upp ett grått papper. Detta för att senare i datorn kunna använda det gråa för att fixa till vitbalansen.
Men efter ett tag lyckades jag, som vanligt, göra det hela till en grej. Den här bilden fick jag asmycket cred för av min fotolärare, som tyckte att jag och mina små infall var störtsköna. "Jag tror inte att jag någonsin sett någon göra ett grått papper till något så underhållande." Haha, YAY ^^

Kommentarer
Postat av: Rojk

Iinte en enda rad om våran utflykt :(

2007-10-06 @ 03:57:39
Postat av: Linnéa

Omg, ni verkar ju faktiskt lära er något på era fotolektioner. Våran lärare är helkass. Verkligen. "Gå ut och fotografera i motljus, medljus och sidoljus, och så kommer ni tillbaka."
Vi har ungefär tre timmar på oss att göra detta. Lätt att jag skall visa honom det här inlägget någon gång. <.<

2007-10-06 @ 04:51:04
Postat av: noxzn

Oh, nice bilder!
Vi lärde oss lite på våra "bild och formgivning"s lektioner jag gick på i början av gymnasiet, men mer skulpturering och olika tekniker. De här bilderna är riktigt bra tagna, good work.
Mer bilder någon annanstanns?

2007-10-06 @ 10:34:10
Postat av: L

Linnéa: Men wtf. Fan vad kasst :/ Vi lärde oss en massa om själva kamerorna och sånt också, och ändå var det här bara en 'orienteringskurs', en delkurs i Multimedia A. Men jag ska läsa foto A, B och C sen också :)
noxzn: Ihk, tack :D Njae, det har blivit att jag tagit avstånd från Bilddagboken och liknande, men funderar på att skaffa något sådant (dock inte Bilddagboken ^^) Men tillsvidare lägger jag upp bilderna i bloggen :)

2007-10-06 @ 12:48:42
Postat av: matilda

vilken fin bild på dig i nya frisyren:)

2007-10-06 @ 13:56:34
Postat av: L

Matilda: Meh, där hade jag ju inte klippt mig ^^ Det är mycket kortare än så nu.
Men mitt hår är supergay på den bilden -.-

2007-10-06 @ 14:28:11
Postat av: matilda

haha, jag kom på det sen!!
fast det var fint där me.
:)

2007-10-06 @ 16:44:33
Postat av: ,.

hur fan lyckas du få "emma"-bilden högst upp näst längst till vänster så mörk med "stor bländare"?

2007-10-06 @ 16:49:04
Postat av: L

Hört talas om bildredigeringsprogram?
Sen så har ju bländarstorleken iofs inget med ljusstyrkan att göra, jag skulle kunnat få en så mörk bild utan att mixtra i datorn om jag bara ändrat exponeringen när jag tog den.

2007-10-06 @ 20:35:55
Postat av: ,.

fortfarande kasst!

2007-10-07 @ 11:06:44
Postat av: L

Du kan vara kass.

2007-10-07 @ 12:25:28
Postat av: Sogeking!

du är ju faktiskt ganska bra fotograf! :)

2008-09-01 @ 23:01:22

Shoot me!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback