Gårdagen.

Var på glöggfest hemma hos en av Adams bögkompisar med en massa roliga nyliberaler + Anna och Brödrosten. Vi hade mucho trevligt, ända fram tills jag och Adam bestämde oss för att köra igång en ölhävartävling. Då jävlar började det hända grejer.
Fram till dess hade alla varit förvånansvärt nyktra, men inom loppet av en timme från att jag och Adam hällde i oss den första ölen sa det bara pang bom så var alla helt plötsligt kanonfulla.

Därefter haglade roliga citat och anekdoter från folk, och efter ett tag började jag skriva upp en del grejer på en lapp. Här följer de citat jag kunnat tyda trots min duktigt knackiga handstil.



Amen du vet det blir så kul med glögg och en sån här man strör socker med.. EN SOCKERSTREAMER!
-  ickebögsJoakim


Men vinkla den för fan jag kan inte få upp den!
- Adam och Per häller upp glögg


Alkohol, kakor och bomber är det skattepengarna ska gå till!
- Adam pratar politik


ASFALTERA PALESTINA!
- Adam fortsätter prata politik


High five för att vara tant!
- ickebögsJoakim



En gång i tiden så var du en vatten.
- Adam till Saga



Vet ni vad jag kom att tänka på.. att vi är hos Per!
- ickebögsJoakim observerar


ickebögsJoakim: Saga sängen sang!
Christoffer: Amen det rimmar ju inte!
ickebögsJoakim: Meeeeeen jag fattar inteeee!


Vatten Timell!
- Adam (och nej, jag vet inte vad han snackade om)



Har du varit tillsammans med en tågnörd nångång?
- bögJoakim till sin pojkvän


Akta min chokladpeng!
- Christoffer


Hörru Loppan, du borde inte dricka mer starköl för du blir ju inte starkare i alla fall!
- ickebögsJoakim


Kan vi ta och tända det här ljuset? *hålla upp ett tomt vinglas*
- Adam


Men jag har ju inte sex på tunnelbanan..
- Saga


Men Loppan då, varför är inte du här?
- Adam till mig


Nu är vi på internationellt vatten så nu ska vi åka rullband.
- Adam på t-centralen




Fast jag tror jag skrattade mest när ickebögsJoakim vänder sig mot mig och säger Vet du vad jag kommer att tänka på när jag hör "Loppan"? En loser, flera löss!

Kommentarer
Postat av: Adam Tiwe

Mina politiska värderingar viker i alla fall inte på fyllan. Skönt att veta.

2008-12-21 @ 16:39:10

Shoot me!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback