Struktur och fantasier.

Jag är tom, sitter och försöker hitta musik att lyssna på över natten. Letar efter något som kan fylla upp, något som inte är för lättsamt men inte heller för djupgående. Ett mellanting som saknar krav.

Finns det något som är för mig?
Finns det någon som är som jag?

Hur är jag?
 
 
Jag känner inte riktigt igen mig själv nuförtiden. Inte säker på när det var förändringarna började ske på allvar men jag antar att tiden runt flytten är en kvalificerad gissning.
Innan dess sov jag minst åtta timmar per natt. Jag hade viljan och orken att faktiskt komma ut och träna fyra gånger i veckan och mitt sockerintag låg inte långt ifrån noll. Jag var okej på att planera och hade det som hände inte hänt skulle jag säkert fullföljt mitt löfte angående att sluta skjuta upp saker.
Mitt rum var rent, hemtrevligt och snyggt. Ordningen var total, jag tror jag dammsög nästan en gång i veckan. Jag visste var jag hade alla mina grejer och allting var så strukturerat.
På helgerna gick jag sällan upp efter åtta. Oftast var det upp och hoppa vid sju och sen ut och springa en timme som gällde, sen när jag kom hem var jag tillräckligt rofull för att kunna sätta mig ner någon timme eller så och rita något som jag faktiskt blev nöjd med.
Jag var mycket nöjdare rent allmänt. Visst, självkritik har det alltid funnits mycket av hos mig och jag har därför oftast svårt att ta komplimanger eller känna mig riktigt jävla rånöjd med något jag gjort, men allt sånt där fanns det mycket mindre av förut.

Ups and downs har det alltid funnits och kommer alltid att finnas, men just nu känns det bara som att jag sitter fast.

Hmm, det är i stunder som dessa som jag återigen upptäcker hur mycket RHCP kan göra :)
De slowade låtarna på Stadium Arcadium är bara så oslagbara när man känner sig såhär. De fullkomligt omsluter en som en filt ellet något sånt och man blir bara så lugn.

Men, tillbaka till verkligheten.

Jag vill ha en verklighet som är sevärd.
Det enda jag gör om dagarna är drömmer mig bort, det är det enda som gör att jag klarar av att uthärda the every day-scenario.

Mitt liv saknar struktur, goda vanor och ork.
Kom igen nu Floppan, hardface och sen intaga försvarsposition innan vardagen börjar puckla på.

Kommentarer

Shoot me!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback