.

För en gångs skull tänker jag inte sitta och läsa igenom gamla texter och bli sentimental och vidrig som vanligt, utan jag tänker skriva om saker jag dagdrömmer om. Segment, och vanställningar, men ändå saker värda att skriva om.

Jag ska köpa mig en ryggsäck och ett par lagom stora kängor för pengarna jag inte har, och när snön smälter och jag kan förtränga var jag lagt mina skolböcker med någolunda gott samvete så ska jag gå härifrån.
Jag ska låta mina sulor kittla de små landsvägarna som ingen kommer ihåg, jag ska tralla en massa fina sånger och jag ska få den typen av värk i mina axlar som faktiskt är värd smärtan. Kanske träffar jag någon som jag tar av hatten för, kanske hittar jag en hund som jag ger ett fint namn och sen låter följa med mig sålänge den vill. Kanske dör jag.
Kanske hittar jag nånting som jag inte vill eller behöver dela med någon annan än mig själv.


Sen så kanske ni kan få mig tillbaka.
Sen kanske jag kan få mig själv tillbaka.

Kommentarer

Shoot me!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback