Världsproblem natten till onsdagen den fjärde februari.

Spanska imorgon, prata med Clemencia och be henne ringa och tala vett i min mamma.
Sista åtgärden nu innan jag kräver henne på ett svar.
Beroende på hur det går får vi se vad som händer med boende, pengar och det mesta annat.

Stefan fyllde 20 idag så på lördag är det fest hos honom och bakismat-Stefan. Jag ska bli snorfull, det behöver jag.

På alla hjärtans dag ska jag vara med Rasmus och glömma allt annat och ha det allmänt mysigt. Hur det ska gå till är inte bestämt än, men det får ordna sig. 20 mil är faktiskt inte mycket. Eventuellt kickar jag ut min pappa och min bror ur min pappas lägenhet så slipper jag bry mig om dem.

Sen kommer ju frågan om vad jag ska göra med mitt hår. Det är så himla långt nu så det inte längre går att göra en impulsklippning av det utan att hejda sig och ta sig en funderare på vad som är smartast att göra. Jag har inte haft såhär långt hår på nästan tre år. Jag är rätt sugen på att klippa det, men Althéa vill göra dreads av det och delvis känner jag väl också att den idén är lockande. Speciellt nu när jag för en gångs skull har långt hår. Klipper jag det nu och kommer på att jag visst ville ha dreads måste jag vänta skitlänge.
Hm.
Just nu känner jag hursomhelst för att klippa det ordentligt. Kort lugg och hela faderullan. Lugg har jag ju liksom inte haft på mer än tio år, så jag är lite sugen faktiskt.




Jag vet att jag behöver åka bort.
Jag vet att det är det enda som skulle kunna få mig att må bra nu.
Är du emot det, mamma, så vill jag inte ha något med dig att göra längre.
Jag har försökt förklara för dig, och du kan inte ha undgått att förstå hur mycket allvar det är i det här. Låter du mig fortfarande inte åka så vill du mig inte väl. Då finns det inte så mycket mer att göra än att packa och dra, för jag kan inte umgås, och framförallt inte bo, med någon som inte vill mig väl.

Dessutom kommer jag aldrig förlåta varken dig eller mig själv om jag inte åker av en eller annan anledning.

Kommentarer

Shoot me!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback