sideshow writing.

Sitter hemma hos mamma och tittar på Babel. Fick helt plötsligt ett återfall av den där forna författardrömmen jag var så uppslukad av för fyra, fem, sex år sedan.

Jag tror att jag har en idé. Som vanligt nuförtiden har jag ingen aning om vad jag skulle skriva om ifall jag inte skulle utgå ifrån mig själv, men jag har en relativt ny händelse i mitt liv som är så stor och omfattande och har förändrat mig och mitt inre såpass mycket att det lär vara något jag borde kunna utgå ifrån.
Jag tror att jag ska börja skriva och se hur mycket det blir, hur mycket stoff som kan uppstå ur denna min upplevelse som förändrat allt så mycket. Jag vet dock inte hur personligt jag ska göra det. Kanske vore det smart att inte dra för mycket ifrån egna känslor, ifall detta mot förmodan skulle komma att läsas av... folk. Jag vet inte vem. Men jag vet inte hur pigg jag är på att exponera mitt inre såpass mycket.

Undrar om det skulle vara någon som skulle tycka att det jag skulle få fram var det minsta intressant.
Tänker ändå ta reda på det, faktiskt.

Kommentarer

Shoot me!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback